نماد سایت کیت وردپرس

افزونه ووکامرس چیست ؟

معرفی افزونه ووکامرس

ووکامرس چیست ؟ یکی از سوالات متداول افرادی هست که تازه با دنیای وردپرس و ووکامرس آشنا شدند. اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگیم ووکامرس چیست، ووکامرس یک افزونه فروشگاه ساز وردپرسی است که شما بعد از نصب آن در وردپرس می تونید یک سایت فروشگاهی داشته باشید و محصولات خودتون رو به صورت آنلاین به کاربران سطح وب بفروشید. حالا همین افزونه ووکامرس کلی داستان داره که در ادامه بهتون میگم چطور از این ابزار به بهترین شکل برای سایت خود استفاده کنید.

ووکامرس چیست ؟

همونطور که در بالا اشاره کردم ووکامرس یک افزونه هست که داخل وردپرس نصب میشه و شما بعد از نصب این افزونه در وردپرس می تونید یک سایت فروشگاهی داشته باشید خب حالا شاید پیش خودتون بگید مگه با خود وردپرس نمیشه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد؟ پاسخ خیر است چون سیستم وردپرس یک سیستم وبلاگ ساز ساده است که با استفاده از افزونه ها تبدیل به هرسایتی با هر امکاناتی می شود. اگر نمی دونید وردپرس چی هست حتما از آموزش وردپرس دیدن کنید.

همچنین ما یک آموزش ووکامرس به صورت رایگان در سایت کیت وردپرس منتشر کردیم که می تونید برای ساخت فروشگاه اینترنتی از آن استفاده کنید. در این دوره شما یاد می گیرید چطور این افزونه رو در وردپرس پیکربندی کنید، محصولات مختلفی در آن اضافه کنید و سایت خود را به صورت کامل تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی کنید.

مشخصات افزونه ووکامرس

امروز که این مقاله نوشته میشه آخرین نسخه افزونه ووکامرس در مخرن وردپرس 5.4.1 است و بیش از 5 میلیون نصب فعال از طریق مخرن وردپرس دارد. این افزونه بیش از 66 زبان مختلف دنیارو پشتیبانی می کنه و امتیاز 4.5 از 5 رو تونسته از آن خودش کنه اگر بخواهیم آمار دقیق تری از نصب این افزونه در مخزن وردپرس رو بررسی کنیم به صورت زیر است

چرا باید از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده کنیم ؟

دلیل های منطقی زیادی هست که شما اگر از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده کنید به نفعتان خواهد بود مثلا یکی از بهترین مزیت های افزونه ووکامرس رایگان بودن آن است شما بدون نیاز به هیچ هزینه ای می تونید فقط با نصب یک افزونه و دیدن آموزش آن محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید اگر بخواهیم موارد بیشتری از مزیت و ویژگی این افزونه فروشگاه ساز بگیم می تونیم به لیست زیر اشاره کنیم.

افزونه ووکامرس از چه محصولاتی پشتیبانی می کند ؟

اگر از وردپرس استفاده می کند به جز فروشگاه ساز ووکامرس افزونه های دیگری نیز وجود دارد مثلا اگر شما قصد دارید یک سایت فروش فایل بزنید می تونید از افزونه ایزی دیجیتال دانلود هم استفاده کنید افزونه EDD مخصوص سایت های فروشگاهی با محصولات دیجیتالی است و اگر سایت خودتون رو با این فروشگاه ساز راه اندازی کنید سایتتون کمی سبک تر هست ولی خب امکانات کمتری داره پیشنهاد می کنم اگر محصولات دیجیتالی کمی دارید از این افزونه استفاده کنید ولی اگر محصولات فیزیکی می فروشید و یا محصولات دیجیتالی بسیار زیادی دارید افزونه ووکامرس هم گزینه مناسبی هست.

دانلود افزونه ووکامرس

افزونه ووکامرس رو می تونید از سایت خود وردپرس یا همون مخزن وردپرس دانلود و نصب کنید برای اینکار کافیه وارد پیشخوان وردپرس بشید و از بخش افزونه ها روی افزودن افزونه کلیک کنید وسپس در قسمت جستجوی افزونه ها، افزونه ووکامرس رو به انگلیسی(woocommerce) یا فارسی سرچ کنید حتما مطمئن بشید که برای اینکار اینترنتتون متصل هست.

بعد از اینکه افزونه ووکامرس رو نصب کردید گزینه هم اکنون فعال نمایید را کلیک کنید تا افزونه در سایت شما فعال شود بعد از فعالسازی افزونه می تونید وارد قسمت نصب ویزارد یا setup آن شوید و یک پیکربندی کلی انجام دهید. اگر به هر دلیلی پیکربندی رو اشتباه وارد کردید یا قصد تغییر گزینه هارو داشتید نگران نباشید بعدا می تونید مجدد از قسمت پیکربندی افزونه ووکامرس تنظیمات رو تغییر بدید.

با افزونه ووکامرس می شود دیجی کالا زد ؟

شما با یک قالب مناسب و افزونه ووکامرس می تونید یک فروشگاهی مشابه دیجی کالا راه اندازی کنید اما به قدرت دیجی کالا خیر چون دیجی کالا با زبان کدنویسی و به صورت اختصاصی نوشته شده است و بیش از هزاران محصول داخل آن وجود دارد طبیعی هست که نمیشه کلاً با وردپرس هزاران محصول رو به راحتی داخل سیستم وردپرس هندل کرد ولی اینجا دوتا نکته وجود داره اول اینکه شما در شروع قطعاً قصد راه اندازی یک سایت به قدرت دیجی کالا رو ندارید و دوم اینکه اگر میخواهید به ساده ترین و کم هزینه ترین روش سایت خودتون رو راه اندازی کنید قطعاً وردپرس به همراه افزونه ووکامرس گزینه بهتری برای شما هستند.

پس شما برای شروع هر سایت فروشگاهی که نیاز داشته باشید قطعاً ووکامرس به کارتون میاد. اگر هم قصد داشته باشید فروشگاهتون رو گسترش بدید می تونید بعد از اینکه به درآمد رسیدید مجدد روی فروشگاهتون سرمایه گذاری کنید.

افزونه ووکامرس کافی نیست !

افزونه ووکامرس در نوع خودش بی نظیر هست ولی بازهم کم و کاستی هایی داره و اگر می خواهید از این افزونه برای راه اندازی فروشگاه خودتون استفاده کنید قطعاً بعدها افزونه های دیگری رو که امکانات این افزونه رو بیشتر میکنه استفاده خواهید کرد مثلاً چند نمونه از افزونه های پر استفاده که جهت امکانات بیشتر ووکامرس به کاربرده میشه رو در زیر لیست براتون لیست میکنم.

میانگین رتبه : 3.5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل