کیت وردپرس

آموزش افزونه وردفنس – آموزش کار با وردفنس

آموزش افزونه Wordfence Security کیت وردپرس

افزونه وردفنس یکی از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس است که شما با نصب این افزونه تا حدود زیادی می تونید امنیت سایتتون رو بالا ببرید در این مقاله از سایت کیت وردپرس قصد داریم به آموزش افزونه وردفنس بپردازیم. افزونه وردفنس یکسری تنظیماتی دارد که یکم پیچیده است و اگر برای اولین بار نصبش کنید شاید نتونید باهاش کار کنید و کمی گیج بشید. اگر شما هم چنین مشکلی دارید نگران نباشید و از آموزش افزونه wordfence نهایت استفاده رو کنید.

چرا آموزش افزونه وردفنس سکوریتی ؟

افزونه های زیادی برای امن تر کردن وردپرس وجود داره اما چرا باید از افزونه Wordfence Security استفاده کنیم ؟ استفاده کردن از افزونه وردفنس دلیل خاصی نداره ولی چون نسبت به افزونه آیتم سکوریتی کمی امکانات بیشتری داره میشه گفت کمی بهتر هست همچنین باید دقت کنید که شما هر افزونه ای نصب کنید هرگز نمی تونید سایتتون رو به صورت صد در صد امن کنید چون همیشه راهی وجود داره که یک سایت توسط یک هکر هک بشه اما می تونیم تا حدود خیلی زیادی وبسایت خودمون رو امن کنیم و آسیب های احتمالی رو به حداقل برسونیم.

آموزش افزونه wordfence security و نصب آن

اولین قدم استفاده از افزونه وردفنس سکوریتی نصب آن از مخرن وردپرس است دقت کنید که افزونه wordfence security در دو نسخه رایگان و پرو عرضه شده که نسخه پرو یا پولی آن نسبت به نسخه رایگان امکانات بیشتری داره و آموزشی که ما قصد داریم بدیم بر مبنای آموزش افزونه wordfence security پرو یا نسخه حرفه ای آن است.

آموزش نصب افزونه وردفنس
آموزش نصب افزونه وردفنس رایگان

نسخه رایگان رو همانطور که اشاره شد باید از مخزن وردپرس نصب و فعال کنید و نسخه پرو رو بعد از خریدن، از طریق پیشخوان وردپرس > افزودن افزونه مانند همه افزونه های دیگر می تونید نصب و فعال کنید. افزونه wordfence security یکی از افزونه های محبوب وردپرس هست که تا امروز بیش از 4 میلیون نصب فعال در مخزن وردپرس داشته

وارد کردن ایمیل برای فعالسازی افزونه وردفنس

بعد از فعال کردن افزونه وردفنس به یک چنین صفحه ای هدایت میشید که کافیه آدرس ایمیل سایت خودتون رو وارد کنید بعد از وارد کردن آدرس ایمیل گزینه Yes رو فعال کنید و تیک گزینه By checking this box, I agree to the Wordfence terms and privacy policy رو هم فعال کنید. بعد از اینکه روی گزینه continue کلیک کردید وارد مرحله بعدی یعنی تصویر زیر می شود.

برای نصب نسخه رایگان گزینه No Thanks رو انتخاب کنید

بعد از اینکه این گزینه رو انتخاب کردید افزونه به درستی برای شما فعال خواهد اما یک مشکلی که داریم این هست که زبان افزونه انگلیسی هست و کار بسیاری از افراد رو سخت تر میکنه در ادامه مقاله آموزش افزونه وردفنس آموزش میدم چطور این افزونه رو فارسی سازی کنید و ازش داخل سایتتون استفاده کنید.

آموزش فارسی کردن افزونه Wordfence Security

بسیاری از افراد با زبان این افزونه مشکل دارند می خوام بهتون آموزش بدم چطور می تونید این افزونه رو فارسی سازی کنید. برای فارسی کردن افزونه وردفنس کافیه فایل ترجمه رو از آخر این مقاله در سایت کیت وردپرس دانلود کنید و طبق آموزش استفاده کنید. بعد از اینکه فایل زیپ رو از آخر این مقاله دانلود کردید از حالت فشرده خارج کنید تا دوتا فایل زیر رو مشاهده کنید

فایل های ترجمه فارسی افزونه وردفنس

حالا هردوتا فایل رو کپی کنید و در مسیر Public_html\wp-content\plugins\wordfence\languages در سایتتون قرار دهید یعنی باید برید به پوشه افزونه ها و افزونه وردفنس رو پیدا کنید سپس واردش بشید و پوشه زبان ها یا languages رو مانند تصویر زیر باز کنید. حالا فایل هارو داخل این پوشه paste کنید تا هردوتا فایل ترجمه در این پوشه اضافه بشه

کپی کردن فایل های ترجمه به پوشه languages افزونه وردفنس

بعد از اینکه فایل های ترجمه رو در این پوشه قرار دادید برید به قسمت داشبورد وردپرس و یک بروزرسانی یا رفرش انجام دهید. حالا می بینید که افزونه به درستی فارسی شده

دقت کنید که ممکن هست در بعضی از سایت ها بعد از اضافه کردن فایل های ترجمه تعدادی از نوشته های داشبورد افزونه وردفنس جا به جا بشه که مشکل خاصی نیست.

نکته :

آموزش کار با وردفنس

بعد از نصب افزونه وردفنس می تونید از بخش داشبورد وردپرس روی گزینه Wordfence کلیک کنید تا وارد پیشخوان این افزونه شوید که مشابه تصویر زیر است البته شاید کمی متفاوت باشد اگر از نسخه رایگان استفاده می کنید قطعاً یکسری تفاوت هایی دارد.

پیشخوان افزونه wordfence Security

پیشخوان افزونه وردفنس یکسری اطلاعات خلاصه ای درمورد کلیت سایت به ما نمایش داده می شود مثلا همانطور که در تصویر بالا می بینید گزینه تیک به معنی فعال بودن نسخه پرمیوم است گزینه اسکن از صفر تا صد امتیاز شمارو از اسکن کردن نمایش می دهد و گزینه فایروال امتیاز شمارو در مورد دیوارد آتش وردفنس نمایش می دهد.

آموزش بخش های مختلف افزونه وردفنس

افزونه وردفنس قابلیت های بسیاری داره که برای آموزش بهتر نیاز دارید که به صورت ویدیو با تمام بخش های این افزونه آشنا بشید من یک ویدیو ضبط میکنم و براتون قرار میدم تا بتونید با تمام قسمت های این افزونه آشنا بشید ولی به صورت کلی بریم و یک توضیحی در مورد بخش های مختلف این افزونه داشته باشیم.

نتیجه گیری مقاله آموزش افزونه وردفنس

ما در این مقاله یاد گرفتیم که چطور از افزونه وردفنس در سایت خود استفاده کنیم همیشه سعی کنید علاوه بر نصب افزونه وردفنس به نکات دیگر امنیتی هم اهمیت بدید تا همیشه امنیت سایت شما به ماکسیمم خودش برسه هر سوالی هم داشتید می تونید در قسمت کامنت ها بپرسید تا بهتون پاسخ بدیم امیدوارم از آموزش افزونه وردفنس استفاده کرده باشید.

اگه برات مفید بود به این مقاله امتیاز بده 🙂
خروج از نسخه موبایل