کیت وردپرس

آموزش برگه ها در وردپرس

درود فراوان به شما کاربران کیت وردپرس امروز قصد داریم با قسمت 16 آموزش کامل وردپرس در خدمت شما باشیم. دراین جلسه یاد خواهید گرفت که برگه ها چه کاربردی دارند , چگونه از آن ها استفاده کنیم و اینکه تفاوت برگه ها با نوشته ها در چیست.

خب دوستان بعد از اینکه وردپرس رو نصب کردید و پیکربندی های لازم رو انجام دادید حالا وقتشه که برگه های خودتونو ایجاد کنید اما سوال اینه که چه موقع ما نیاز داریم تا یک برگه ایجاد کنیم؟ جواب این سوال اینه که زمانی که شما میخواید صفحه های مثل درباره ما تماس با ما صفحه ی نمایش مقالات و … رو به نمایش بگذارید نیاز دارید تا صفحه مورد نظر خودتونو بسازید.

تفاوت نوشته ها و برگه ها در وردپرس چیست؟

دوستان ما کلا دو نوع صفحه داریم صفحات ایستا و صفحات پویا صفحات ایستا صفحاتی هستند که ثابت هستند و تغییرات زیادی روی آن ها انجام نمی شوند برای مثال مانند همان صفحات درباره ما و تماس با ما خب اگه بخواهیم توضیح بدیم ما نیاز نداریم هر روز صفحات درباره ما رو تغییر بدیم چون اصلا نیازی نیست ما یکبار این صفحه رو ایجاد می کنیم و به ندرت آن را ویرایش می کنیم.

اما صفحات پویا صفحاتی مانند نوشته ها است حالا این نوشته می تونه یک مقاله در مورد هر چیزی باشه این صفحات یعنی همان صفحات پویا می تواند تغییرات مداوم داشته باشد و به دلیل تعداد زیاد آن ها که خیلی از صفحات ایستا بیشتراست با دسته بندی و برچسب ها آن ها رو نشانه گذاری می کنیم تا روند و ترتیب سایت سازماندهی شده و مرتب باشد.

پس در کل صفحات ایستا که ثابت است و تغییر زیادی رو صورت نمی گیره برگه و صفحات پویا که مدام در حال ویرایش و تغییر هست و تعداد آن ها بیشتر است رو نوشته ها می گویند.

ویرایش برگه ها در وردپرس

برای ویرایش و مدیریت وردپرس از قسمت داشبورد وردپرس به بخش برگه ها بروید.

برگه ها در وردپرس

بعد از اینکه روی برگه ها کلیک کردید وارد بخشی به شکل زیر می شوید که هر بخش رو به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

page 1

اگر از بالا شروع کنیم اولین قسمت کلید افزودن برگه است که برای ایجاد صفحه جدید به کار می رود که اگر روی آن کلیک کنید به یک صفحه دیگه منتقل می شوید که می توانید آن را در عکس بعدی مشاهده کنید.

در پایین آن سه قسمت رو می بینید که به ترتیب همه برای نمایش کل برگه ها منتشر شده برگه هایی که قبلا منتشر شده اند و پیش نویس ها برگه هایی که نوشته شده اند ولی هنوز منتشر نشده اند است.

در پایین تر آن باکس اصلی وجود دارد که از داخل آن می توانید برگه های خودتون رو ویرایش کنید حذف کنید به صفحه نمایش آن بروید یا ویرایش سریع روی آن انجام دهید تا وقتتان زیاد گرفته نشود.

از جلوی آن به یکسری از اطلاعات مثل نام نویسنده یا ایجاد کننده صفحه, تعداد دیدگاه ها و تاریخ منتشرشده می توانیم دسترسی داشته باشیم. خب توضیحات اصلی رو گفتیم حالا بریم سراغ افزودن برگه که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

اگر بخواهیم این صفحه را تحلیل کنیم آن را به سه قسمت اصلی تقسیم می کنیم. اول عنوان و محتوای صفحه را توضیح می دهیم که تقریبا مشخص است متن آموزش برگه ها در وردپرس عنوان صفحه و متن پایین آن بقیه محتوای برگه موردنظر ما است. با استفاده ازگزینه های بالای آن می توانیم به متن خودمون پاراگراف جدید فهرست جدید و… اضافه کنیم و همچنین ویرایش متن صفحه مانند برجسته کردن ,چپ چین یا راست چین کردن متن از همین جا صورت می گیرد.

بخش سوم قسمت کناری سمت چپ صفحه می باشد که برای تنظیمات اضافی مثل رنگ ,تصویر شاخص و … طراحی شده است برای آشنایی بیشتر و آموزش دقیق به فیلمی که در بالا گذاشته شده است مراجعه کنید.

فیلمی که در اول مقاله گذاشته شده است به صورت کامل به بخش برگه ها در وردپرس پرداخته شده است.

میانگین رتبه : 4.3/5 😍 تعداد رای : 6 امتیاز
خروج از نسخه موبایل