کیت وردپرس

آموزش برگرداندن وردپرس به حالت اولیه

آموزش برگرداندن وردپرس به حالت اولیه

شاید بد نباشد شما هم با نحوه صحیح برگرداندن وردپرس به حالت اولیه آشنا شوید تا هنگام ریست کردن آن با دردسرهای معمول مواجه نشده و با سرعت بیشتری تنظیمات را برگردانید. اصولا، خیلی از افراد مبتدی عادت دارند تا برای تست کردن بعضی از موارد، مانند افزونه‌ها یا قالب‌های دلخواهشان ابتدا روی یک سایت وردپرسی به صورت امتحانی آنها را نصب کرده و اگر مورد قبول واقع شد، روی سایت خود اعمال کنند.
احتمالا می‌دانید که گاهی لازم است در چنین مواقعی وردپرس را ریست کرده تا شرایط تست به بهترین نحو مهیا شود. باید بگوییم این کار اگر به درستی و با دانش کافی انجام نگردد، بسیار وقت‌گیر بوده و زمانتان را هدر می‌دهد. بد نیست بدانید که ریست کردن در دو مدل صورت می‌گیرد. گاهی باید کل وردپرس را ریست کرد و گاهی تنها کافی است بعضی جداول را از پایگاه داده حذف نمود تا خلوت‌تر شود.
ما سعی داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم که چطور با کمترین زمان ممکن برگرداندن وردپرس به حالت اولیه را یاد بگیرید و هر بلایی که مایل هستید سر آن دربیاورید. اگر شما هم قصد ریست کردن فروشگاه اینترنتی و سایت خود را دارید بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید که این نکات ارزشمند را از دست ندهید.

حذف وردپرس و نصب مجدد آن

بعضی از افراد تازه‌کار برای برگرداندن وردپرس به حالت اولیه ، کاملا ناشیانه رفتار می‌کنند. این افراد برای هر بار ریست شدن مجبور هستند یک بار وردپرس را پاک کرده و مجددا مراحل زمان‌بر نصب آن را تکرار کنند. بدون شک این ترفند اصولی نیست و وقت زیادی از شما می‌گیرد.
حال تصور کنید تعداد زیادی افزونه هم روی وردپرس‌تان نصب باشد که با حذف وردپرس تمام آنها را از دست خواهید داد و چاره‌ای جز آپلود مجدد این افزونه‌ها ندارید. در واقع با این کار تمام اطلاعات شما از بین خواهند رفت و دیگر به آنها دسترسی نخواهید داشت. اجازه بدهید روش‌های بهینه‌تری را به شما آموزش دهیم تا مانند یک فرد حرفه‌ای در این زمینه اقدام کنید.

ریست سایت وردپرسی با افزونه wordpress reset

برای اینکه بتوانید خیلی آسان عمل برگرداندن وردپرس به حالت اولیه را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم از افزونه wordpress reset استفاده نمایید. برای نصب آن کافی است به بخش افزونه‌ها بروید و در قسمت «افزودن» عبارت wordpress reset را تایپ کنید. پس از این مرحله افزونه را نصب کرده و اقدام به فعال‌سازی آن کنید.
حال برای استفاده از wordpress reset به پنل وردپرسی خود بروید و از منوی پیشخوان روی «ابزارها» کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه «reset» را انتخاب نمایید تا به صفحه جدید منتقل شوید.

آموزش برگرداندن وردپرس به حالت اول

در این صفحه باید عبارت خواسته شده یعنی «reset» را در باکس مربوطه تایپ کرده و پس از آن دکمه ok را بزنید. در عرض چند ثانیه شاهد اعمال تغییرات خواهید بود و برگرداندن وردپرس به حالت اولیه برای شما به آسانی انجام می شود. به یاد داشته باشید تمام جداول پایگاه داده شما نیز به حالت اول برمی‌گردد و می‌توانید دوباره تغییرات دلخواهتان را انجام دهید.
ذکر این نکته ضروری است که بگوییم پس از ریست سایت وردپرسی با افزونه wordpress reset دیگر نیاز نیست افزونه‌ها یا پوسته‌های وردپرس را آپلود نمایید، بلکه تنها کافی است آنها را فعال کرده و دیگر زمانتان برای آپلود آنها هدر نمی‌رود. باید بدانید که پس از کار با این افزونه برگه‌ها و نوشته‌های سایت نیز در قسمت منوی پیشخوان قابل رویت نیستند. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که تمامی فایل‌های آپلود شده از بخش «افزودن پرونده چند رسانه‌ای» حذف خواهند شد و باید دوباره آنها را در سایت آپلود کرد.

برگرداندن وردپرس به حالت اول با افزونه wordpress database reset

یک راه دیگر برای اینکه تنظیمات وردپرس را به زمان نصب برگردانید و از عمل برگرداندن وردپرس به حالت اولیه استفاده کنید باید از افزونه wordpress database reset استفاده کنید. این افزونه را می‌توانید به صورت رایگان از مخزن وردپرس دانلود کنید. پس از نصب و فعال سازی، گزینه database rset به قسمت «ابزارها» اضافه می‌شود. با ورود به بخش تنظیمات افزونه با تصویر زیر برخورد می‌کنید:

همان‌طور که ملاحظه می‌فرمایید از منوی کشویی «select tables» باید جداولی را که می‌خواهید از پایگاه داده حذف شوند، انتخاب کنید و پس از آن با وارد کردن رمز نمایش داده شده در قسمت شماره 3 تصویر، دکمه «reset tables» را بزنید. در واقع خاصیت چنین روشی این است که برای حذف هر جدول حق انتخاب خواهید داشت. به همین راحتی توانستید با این افزونه بسیار محبوب تنظیمات را ریست کنید.

ایجاد تغییر در پایگاه داده برای حذف تنظیمات

یکی دیگر از اقدامات موثر در بازگرداندن وردپرس به حالت اولیه، کمک گرفتن از فایل‌های دیتابیس می‌باشد که کمی زمان‌گیر خواهد بود. روال کار بدین صورت است که باید از طریق هاست وارد قسمت database شده و پایگاه داده را حذف کنید و مجدد آن را بسازید. پس از این کار باید به فایل کانفیگ سر بزنید و اطلاعات مربوط به دیتابیس جدید را در آن وارد کنید. سپس باید مراحل نصب وردپرس را به طور کامل طی کرده تا وردپرس بدون اطلاعات اضافه نصب گردد.

سخن پایانی مقاله بازگرداندن وردپرس به حالت اولیه

همان‌طور که می‌دانید برای تست و ارزیابی دقیق افزونه‌ها و یا حتی چک کردن بعضی از موارد جهت اطمینان بیشتر، لازم است که ابتدا روی یک سایت امتحانی تمام این شک و شبهه‌های فنی‌تان را برطرف کنید و پس از آن، تغییرات دلخواه را روی سایت اصلی اعمال نمایید. گاهی اوقات پیش می‌آید که بعضی از افراد آگاهی لازم برای چنین کارهایی را ندارند و فقط خودشان را به دردسر می‌اندارند.
شاید اولین راه‌حلی که به ذهنشان خطور کند این باشد که یک بار وردپرس را حذف کرده و دوباره مراحل نصب را طی کنند. باید بگوییم چنین راهکاری منطقی نیست و باعث اتلاف وقت خواهد شد. ما در این مقاله شما را با افزونه‌هایی مانند wordpress reset و wordpress database reset آشنا کردیم تا در مواقع لزوم کارتان را به سرعت پیش ببرید. یک راه‌حل دیگر هم استفاده از هاست و اعمال تغییرات در آن بخش است که به توضیح این روش نیز پرداخته شد.
امیدواریم روش‌های ذکر شده جهت ریست سایت وردپرسی راهگشای شما باشند و از هر کدام استفاده کردید، نظر خود را در کامنت‌های این مطلب برایمان ارسال کنید تا دیگران هم از این نکات استفاده کنند. اگر در مقاله برگرداندن وردپرس به حالت اولیه با مشکلی مواجه شدید، از طریق کامنت ما را مطلع کنید.

میانگین رتبه : 4.5/5 😍 تعداد رای : 4 امتیاز
خروج از نسخه موبایل