کیت وردپرس

آموزش کامل crisp🔥آموزش افزونه کریسپ

آموزش افزونه crisp بحث امروز ما در سایت کیت وردپرس است افزونه چت آنلاین Crisp یکی از بهترین افزونه های چت آنلاین برای پشتیبانی سایت های وردپرسی است این سیستم قابلیت های بسیار فوق العاده ای داره و تمام آن چیزی که شما برای پشتیبانی نیاز دارید رو میشه در این سیستم چت آنلاین پیدا کرد افزونه چت crisp در بسیاری از کشورها استفاده می شود و سایت های زیادی از آن استفاده می کنند از آنجایی که بسیاری از سایت های فارسی زبان هم از این افزونه استفاده می کنند یا می خواهند استفاده کنند تصمیم گرفتیم آموزش کامل crisp رو برای عزیزان قرار بدیم تا بتونند به بهترین نحوه از این افزونه در سایت های وردپرسی استفاده کنند.

از تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ به دلیل فیلترینگ گسترده فعلاً چت crisp در سایت های ایرانی به درستی کار نمی کند و برای اینکه کاربر چت آنلاین رو مشاهده کند باید فیلترشکن یا vpn روشن کند بنابراین پیشنهاد می شود فعلاً از چت آنلاین های جایگزین استفاده کنید.

توجه :

با توجه به فیلترینگ پیشنهاد می شود از سیستم های جایگزین مثل گفتینو یا رایچت استفاده کنید ما از هردو استفاده کردیم و بیشتر از امکانات گفتینو راضی بودیم البته باید هزینه پرداخت کنید تا از قابلیت های کلیدیشون استفاده کنید. ما هم در حال حاضر از سیستم چت گفتینو استفاده می کنیم.

چت جایگزین

آموزش کامل crisp

اول از همه یک نکته اینکه سیستم چت کریسپ فقط برای وردپرس نیست و تمام سایت ها می تونند از این سیستم چت آنلاین در سایت خود استفاده کنند ولی خب مثل همیشه بیس اصلی آموزش برای سایت های وردپرسی است. زمانی که شما کریسپ رو به سایت خودتون متصل می کنید شاید در نگاه اول از تنظیمات زیادی که برای این سیستم چت پشتیبانی وجود داره گیج شوید ولی نگران نباشید تمام نکات مهم افزونه crisp رو سعی میکنم در این مقاله براتون توضیح بدم.

اتصال افزونه crisp به وردپرس

برای متصل کردن افزونه crisp به وردپرس دو روش وجود داره که در ادامه هر دو روش رو توضیح میدم براتون

  1. روش وصل کردن با نصب افزونه crisp
  2. روش متصل شدن با قرار دادن کد در هدر قالب

اتصال کریسپ با نصب افزونه در وردپرس

برای اتصال crisp به وردپرس با استفاده از افزونه باید وارد بخش نصب افزونه ها از مخزن وردپرس شوید سپس کلمه Crisp رو در مخزن وردپرس جستجو کنید مانند تصویر زیر افزونه crisp رو نصب کنید

نصب افزونه crisp
نصب افزونه crisp از مخزن وردپرس

بعد از نصب این افزونه به یک صفحه ای منتقل می شوید که یک دکمه با عنوان Connect With Crisp وجود دارد کافیه روی این دکمه کلیک کنید تا به وبسایت اصلی crisp هدایت شوید و مراحل ثبت نام در این سایت رو انجام دهید. بعد از اینکه ثبت نام شما در سایت Crisp تکمیل شد می تونید برگردید به پیشخوان وردپرس و از گزینه های مربوط به افزونه crisp روی دکمه Go to my inbox کلیک کنید تا وارد پیشخوان سیستم چت آنلاین Crisp شوید.

متصل Crisp به وردپرس بدون افزونه

روش دومی که می تونید سایت خودتون رو به چت آنلاین کریسپ متصل کنید استفاده از کد به صورت مستقیم است که پیشنهاد می شود از این روش استفاده کنید چون روش بهینه تری است و نیازی به نصب افزونه های اضافی نیست. برای استفاده از این روش کافیه وارد سایت اصلی کریسپ به آدرس https://crisp.chat/ شوید سپس روی گزینه use crisp for free کلیک کنید و مراحل ثبت نام در سایت رو دنبال کنید.

بعد از ثبت نام به آدرس app.crisp.chat/settings/websites بروید و از بخش website setting سایت مورد نظر خودتون رو پیدا کنید اگر هنوز سایتی اضافه نکردید روی گزینه add new website کلیک کنید و سایت خودتون رو اضافه کنید سپس از گزینه integrations مانند تصویر زیر گزینه html رو انتخاب کنید.

نصب افزونه کریسپ بدون افزونه

بعد از اینکه وارد بخش html شدید کدهایی که برای شما نمایش داده می شود رو کپی کنید و در بخش هدر سایت خودتون اضافه کنید.

آموزش کار با افزونه Crisp

بعد از اتصال crisp به سایت می تونید تمام تنظیمات آن را با رفتن به سایت crisp مشاهده کنید دقت کنید که تمام بخش های مدیریت چت آنلاین crisp در خود سایت آن قابل مشاهده است و پنل کاربری خاصی در وردپرس شما نیست چون شاید فکر کنید بعد از اتصال سایت خودتون می تونید آمار و ارقام و پشتیبانی کاربران رو از پنل وردپرس سایتتون مدیریت کنید در حالی که اینطور نیست و باید به سایت crisp جهت این کار برید.

کار با بخش inbox در crisp

بعد از ثبت سایت خودتون از بخش اینباکس مانند تصویر زیر می تونید تمام پیام هایی که کاربران برای شما ارسال می کنند رو مشاهده کنید

بخش اینباکس crisp

همانطور که مشاهده می کنید تمام کاربرانی که در چت پشتیبان crisp پیام ارسال کرده اند رو می تونیم در بخش inbox مشاهده کنیم.

کار با بخش visitors در crisp

از این بخش که مانند تصویر زیر است شما می تونید به تمام افرادی که در حال حاضر در سایت شما حضور دارند و از صفحات سایت شما بازدید می کنند دسترسی داشته باشید و همه آنها رو مانیتور کنید همچنین می تونید هر کاربری که دلتون میخواد رو انتخاب کنید و به او پیام ارسال کنید تا در چت پشتیبانی برای کاربر ارسال شود.

مشاهده بازدیدکنندگان در crisp

چت آنلاین crisp قابلیت های بسیار زیادی دارد و برای پشتیبانی از کاربران سایت یکی از بهترین راه ها به شمار می رود این سیستم کار مارو بسیار ساده کرده و از تمام امکانات ضروری آن در نسخه رایگان می تونیم استفاده کنیم مثلا اگر بخواهیم چندتا از مهم ترین قابلیت های این سیستم چت رو به شما بگیم به صورت زیر است

آموزش هایی که می تونه براتون مفید باشه :

تنظیم موقعیت آیکون چت پشتیبانی در سایت

شاید براتون سوال باشه چطور میشه جایگاه آیکون Crisp رو تغییر داد مثلا در سمت راست یا در سمت چپ قرار داد؟ برای تنظیم جایگاه باید به پنل کاربری خود در سایت crisp برید و در مسیر /app.crisp.chat/settings/website روی گزینه settings مربوط به وبسایت خود کلیک کنید سپس از قسمت Chatbox & Email Settings گزینه Chatbox Appearance رو انتخاب کنید حالا در اینجا اگر گزینه Reverse the position of the chatbox (show on the left) رو فعال کنید آیکون پشتیبانی در سمت چپ قرار می گیرد اما اگر غیر فعال باشد در سمت راست قرار می گیرد.

در این بخش یکسری گزینه های دیگری هم وجود داره که به صورت تک تک براتون توضیح میدم

تغییر آیکون چت پشتیبانی Crisp

برای تغییر آیکون یا آواتار چت آنلاین crisp کافیه از قسمت سمت چپ بالا روی پروفایل خودتون کلیک کنید و از منوی باز شده مشابه تصویر زیر گزینه Manage account رو انتخاب کنید

آموزش تغییر آیکون در crisp

خب حالا در صفحه باز شده می تونید نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، عکس آواتار، زبان و پسورد خودتون رو تغییر بدید. پس به همین راحتی می تونید روی گزینه Avatar کلیک کنید و هر آیکون یا تصویری که دوست داشتید روی آیکون چت پشتیبانی خودتون تنظیم کنید.

حذف کردن پیام در افزونه Crisp

در این بخش از آموزش افزونه Crisp قصد داریم نحوه پاک کردن پیام رو توضیح دهیم برای حذف کردن یک گقتگو در crisp کافیه از بخش اینباکس گفتگوی خودتون رو با ماوس از سمت راست به چپ بکشید اگر از چپ به سمت راست بکشید گفتگو به عنوان چت حل شده در نظر گرفته می شود و به رنگ سبز رنگ تبدیل می شود اما اگر از سمت راست به چپ با ماوس بکشید چت شما با فرد مورد نظر به راحتی پاک می شود

کشیدن ماوس به سمت چپ

بعد از اینکه روی گفتگو کلیک کردید و ماوس خودتون رو به سمت چپ کشیدید یک پیغام مانند تصویر زیر نمایش داده می شود و از شما می پرسد مطمئن هستید می خواهید گفتگو را پاک کنید؟ که در اینجا باید روی گزینه Remove Conversation کلیک کنید.

پاک کردن پیام در crisp

آموزش پنهان کردن چت پشتیبانی crisp در موبایل

در این بخش از آموزش افزونه crisp قصد داریم نحوه پنهان کردن چت پشتیبانی crisp در موبایل رو آموزش دهیم برای این کار مانند تصویر زیر وارد تنظیمات افزونه شوید.

اموزش وارد شدن به تنظیمات افزونه crisp
پنهان کردن آیکون چت پشتیبانی crisp در موبایل

چگونه از پاسخ اتوماتیک افزونه Crisp استفاده کنیم ؟

قابلیت پاسخ اتوماتیک در افزونه چت crisp رو داخل خیلی از سایت ها شاید دیده باشید و براتون سوال باشه چطور می تونیم این قابلیت رو در سایت فعال کنیم. امکان پاسخ اتوماتیک در کریسپ در پلن رایگان وجود ندارد و شما باید از پلن بدون محدودیت یا unlimitited کریسپ استفاده کنید.

غیر فعال کردن نمایش زمان پاسخ دهی crisp

شاید دوست نداشته باشید زمان پاسخ دهی رو در چت پشتیبانی به کاربران نمایش دهید شما می تونید این قابلیت رو در افزونه چت پشتیبانی crisp غیرفعال کنید برای این کار مانند تصویر زیر وارد تنظیمات افزونه کریسپ شوید

اموزش وارد شدن به تنظیمات افزونه crisp
غیر فعال کردن زمان پاسخ دهی

غیر فعال کردن فیلد دریافت ایمیل از کاربر در چت Crisp

زمانی که یک کاربر در چت پشتیبانی اولین پیام خود را ارسال می کند یک فیلد دریافت ایمیل برای کاربر نمایش داده می شود و تا کاربر ایمیل خود را وارد نکند نمی تواند پیام دیگری ارسال کند و چت خود را ادامه دهد برای اینکه شما به عنوان مدیر سایت این فیلد رو بردارید می تونید در ادامه از این آموزش استفاده کنید.

مثل تصویر بالا وارد تنظیمات افزونه کریسپ شوید

غیر فعال کردن فیلد دریافت ایمیل از کاربر

غیرفعال کردن نمایش آنلاین بودن شما برای کاربران در Crisp

اگر دوست ندارید کاربران متوجه بشن که شما آنلاین هستید می تونید مانند تصویر زیر وارد تنظیمات crisp شوید و از بخش Availability اولین گزینه رو غیرفعال کنید یعنی گزینه Force offline (invisible mode) رو خاموش کنید.

عدم نمایش آنلاین بودن شما در crisp

گرفتن شماره تماس به جای ایمیل از کاربر در crisp

اگر دوست دارید به جای ایمیل از کاربر شماره موبایل در چت آنلاین کریسپ بگیرید می تونید از آموزش زیر استفاده کنید برای اینکار مانند تصویر زیر وارد تنظیمات crisp شوید.

اموزش وارد شدن به تنظیمات افزونه crisp

سپس از بخش دسته بندی website setting دسته بندی Chatbox & Email Setting رو باز کنید.

تنظیمات چت باکس و ایمیل

خب بچه ها در قم بعدی باید روی گزینه chatbox behavior کلیک کنید مانند تصویر زیر تا زیر گزینه های آن برای شما نمایش داده شود.

انتخاب تنظیمات رفتار چت باکس

بعد از اینکه وارد تنظیمات این بخش شدید گزینه Ask visitors for their phone number رو پیدا کنید و تیک آن را فعال کنید در بخش بالای آن می تونید دریافت ایمیل رو فعال/غیرفعال کنید حتی می تونید هردو گزینه رو فعال کنید و ایمیل و شماره تلفن رو باهم بگیرید.

فعال کردن گزینه دریافت شماره موبایل از کاربر در crisp

نتیجه گیری مقاله آموزش کامل Crisp

در این مقاله سعی کردیم به صورت خیلی کاربردی و خلاصه آموزش کامل افزونه Crisp رو در اختیار شما قرار دهیم سعی می کنم به زودی یک ویدیو هم در این مورد ضبط کنم و به صورت کاملتر سیستم چت آنلاین crisp رو آموزش بدم امیدوارم این آموزش براتون مفید واقع شده باشه هر سوالی داشتید در قسمت کامنت ها بپرسید ارادتمند شما اسحاق شفایی

میانگین رتبه : 4.4/5 😍 تعداد رای : 7 امتیاز
خروج از نسخه موبایل