کیت وردپرس

آموزش ساخت اسلایدر در المنتور مشابه دیجی کالا

ساخت اسلایدر در المنتور

آموزش ساخت اسلایدر در المنتور موضوع بحث این جلسه از آموزش المنتور است ما با استفاده از المان های المنتور قسمت های مختلف یک سایت رو می تونیم طراحی و سفارش سازی کنیم یکی از این المان ها المان Slides برای ساخت اسلایدر در المنتور است. در این جلسه به صورت کامل یاد خواهید گرفت چطور یک اسلایدر مشابه سایت دیجی کالا طراحی کنید اگر از المنتور استفاده نمی کنید می تونید از آموزش ساخت اسلایدر در وردپرس استفاده کنید.

https://kitwp.com/wp-content/uploads/2021/09/slider.mp4
اسلایدر طراحی شده مشابه دیجی کالا

آموزش ساخت اسلایدر در المنتور

برای ساخت اسلایدر در المنتور المان slides رو بکشید داخل صفحه و تنظیمات آن را مشابه ویدیو آموزش ساخت اسلایدر در المنتور این جلسه انجام بدید در ادامه به صورت تصویری به شما عزیزان توضیح میدم چطور تنظیمات اسلایدر خودتون رو انجام بدید

تنظیمات المان اسلایدر
تنظیمات المان اسلایدر

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ما سه عدد آیتم برای اسلایدر حودمون اضافه کردیم هر آیتم مساوی با یک اسلاید است یعنی اگر قصد داشته باشید 3 عدد اسلاید با تصویر و متن جداگانه اضافه کنید باید سه آیتم مجزا اضافه کنید و هر آیتم رو با توجه به نیازتون سفارش سازی کنید. مثلاً در تصویر بالا اگر دقت کنید ما 3 تب برای هر آیتم داریم که شامل تب های زیر است.

ما در آموزش ساخت اسلایدر در المنتور از اسلایدهایی استفاده کردیم که متن و دکمه ندارد ولی در کل المان slides قابلیت های زیادی دارد مثلاً می تونید متن های دلخواهی رو روی اسلایدهای خودتون تنظیم کنید.

تنظیم کردن ارتفاع اسلایدر در المنتور

یکی از قابلیت های فوق العاده المان اسلایدر، تنظیم کردن ارتفاع اسلایدر است شما می تونید متناسب با موقعیت صفحه خودتون ارتفاع اسلایدر رو تنظیم کنید. تصویر زیر مربوط به تنظیم ارتفاع اسلایدر در تب محتوا است.

تنظیم ارتفاع اسلایدر

آموزش تنظیمات اسلایدر المنتور

از تب محتوا و از بخش Slider Options می تونید تمام تنظیمات اسلایدر رو فعال یا غیر فعال کنید در ادامه آموزش ساخت اسلایدر در المنتور تک تک تنظیمات رو توضیح خواهم داد

فعال کردن تنظیمات اسلایدر

از تب استایل هم می تونید تنظیمات ظاهری اسلایدر خودتون رو انجام دهید اگر محتوایی مثل عنوان، توضیحات یا دکمه روی اسلایدرتون استفاده کردید تمام تغییرات ظاهری آن را می تونید از این بخش انجام دهید. همچنین یک بخشی به نام Slides در این تب داریم که کلیت تنظیمات اسلایدهارو می تونید از این بخش انجام دهید یعنی اگر از این بخش موقعیت عمودی رو مشخص کنید برای تمام اسلایدها اعمال می شود اما اگر از بخش آیتم ها و تب Style تغییراتی رو لحاظ کنید فقط تنظیمات برای همون اسلاید اعمال می شود.

آموزش طراحی اسلایدر در المنتور مشابه دیجی کالا

اگر ویدیو آموزش ساخت اسلایدر در المنتور رو دنبال کرده باشید متوجه می شوید که ما یک اسلایدر مشابه دیجی کالا طراحی کردیم در ادامه تصویری رو مشاهده خواهید کرد که ما در آموزش طراحی اسلایدر در المنتور طراحی کردیم می بینید که دقیقاً همون اسلایدری هست که در سایت دیجی کالا وجود دارد.

طراحی اسلایدر دیجی کالا

آموزش انحنا دادن به اسلایدر

ما در المان Slides تنظیماتی رو برای انحنا دادن به اسلایدر داریم اما این تنظیمات کار نمی کند پس باید خودمان دست به کار شویم و با استفاده از کدهای CSS بوردر ردیوس رو به اسلایدر اعمال کنیم برای این کار کافیه کد زیر رو کپی کنید و در بخش Custom CSS یکی از المان های اون صفحه قرار دهید در ویدیو آموزش ساخت اسلایدر در المنتور کامل این موارد رو آموزش دادیم.

.elementor-slides-wrapper{border-radius:15px;}

چگونه می تونم اسلایدر حرفه ای المنتور طراحی کنم ؟

برای طراحی اسلایدر حرفه ای در المنتور شما نیاز به چند چیز دارید اول از همه نیاز به آموزش دارید که آموزش ساخت اسلایدر در المنتور در همین صفحه وجود دارد مورد دوم دیدن اسلایدرهای زیاد است شما باید اسلایدرهای متنوعی رو در سایت های مختلف ببینید تا بتونید ایده بگیرید اما مورد سوم تمرین کردن است شما باید تمرین کنید و اسلایدرهای زیادی رو طراحی کنید تا بتونید تجربه خوبی رو کسب کنید.

چه زمان هایی از اسلایدر استفاده کنیم ؟

معمولاً اسلایدر در صفحه اصلی استفاده می شود و زمانی که شما قصد داشته باشید یک خبر یا یک محتوای مهم رو به کاربر نشان دهید می تونید از آموزش ساخت اسلایدر در المنتور استفاده کنید امروزه بسیاری از سایت های پربازدید از جمله دیجی کالا در صفحه اصلی از اسلایدر استفاده می کند. اسلایدر علاوه بر نمایش محتوای مهم باعث زیبایی و زنده بودن سایت می شود یعنی اگر الان سایت هایی که اسلایدر ندارند رو با سایت هایی که از اسلایدر استفاده می کنند مقایسه کنید می بینید که سایت های با اسلایدر زنده و پویاتر به نظر می رسند.

ساخت اسلایدر محصولات با المنتور

ساخت اسلايدر محصولات با المنتور بسيار ساده است و چندين روش برای اين كار وجود دارد اما در این جلسه قصد نداریم به نحوه ساخت اسلایدر محصولات با المنتور بپردازیم در جلسات آینده به صورت کامل به شما عزیزان آموزش خواهیم داد چگونه یک اسلایدر برای محصولات سایت ایجاد کنید پس حتما ادامه آموزش های المنتور رو دنبال کنید.

نتیجه آموزش ساخت اسلایدر در المنتور

خب ما در جلسه آموزش ساخت اسلایدر در المنتور یاد گرفتیم چطور یک اسلایدر جذاب مانند سایت دیجی کالا طراحی کنیم المان Slides المنتور یک المان بسیار کاربردی برای طراحی اسلایدرهای حرفه ای است و شما نیازی نیست افزونه های اضافی نصب کنید چون قبلاً که المنتور نبود ما باید از افزونه های روولوشن اسلایدر استفاده می کردیم که بسیار سنگین هست و باعث کاهش سرعت سایت ما می شود.

علاوه بر کاهش سرعت سایت نحوه کارکردن با آن بسیار سخت است و برای کاربران مبتدی نیاز هست قبل از استفاده زمان زیادی رو برای یادگیری آن بگذارند. اما الان با استفاده از المنتور و یک آموزش درست و حسابی مانند آموزش ساخت اسلایدر در المنتور شما می تونید به راحتی هر نوع اسلایدری که دوست دارید طراحی کنید.

اگر ویدیو اول مقاله رو مشاهده نمی کنید این ویدیو رو ببینید
اگه برات مفید بود به این مقاله امتیاز بده 🙂
خروج از نسخه موبایل