کیت وردپرس

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس به صورت کامل

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

یکی از مشکلات رایج کاربران وردپرس رفع خطای 404 در وردپرس و سایت می باشد که اگر نسبت به رفع آن اقدام نکنند به زودی از سمت گوگل جریمه می شوند البته نگران نباشید خطاهای 404 را به آسانی می توان حل کرد. در مقاله آموزش رفع خطای 404 در وردپرس به شما آموزش خواهیم داد چگونه می توانید این مشکل را برطرف کنید و با خیال راحت به بهبود سئوی سایت خود بپردازید. پس اگر شما هم به این مشکل برخورد کرده اید و نگران سئو سایت خود شده اید حتما از این مقاله استفاده کنید.

خطای 404 در وردپرس چیست ؟

خطای ۴۰۴ زمانی رخ می‌دهد که صفحه‌ای از وب‌سایت شما توسط کاربر در خواست شده باشد اما صفحه مورد نظر دیگر در سایت شما موجود نباشد به زبان ساده تر اگر بخواهیم توضیح دهیم خطای 404 زمانی رخ می دهد که یک صفحه ای از سایت شما در گوگل ایندکس شده باشد

و سپس طی یک تغییراتی در سایت آن صفحه حذف شده یا دیگر در دسترس نباشد و کاربرانی که به آن صفحه مراجعه می کنند با صفحه ای خالی روبرو می شوند که به این صفحه 404 گفته می شود و برای هر سایتی الزامی است که یک صفحه 404 داشته باشند تا در صورت عدم وجود صفحه مورد نظر این صفحه به کاربران نمایش داده شود. دقت کنید که تمام قالب های وردپرس استاندارد صفحه 404 دارد.

چرا خطای 404 در وردپرس برای سئو مضر است ؟

خطای 404 یک خطای بسیار آزاردهنده برای کاربران شمرده می شود شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در جستجوی یک مطلب یا یک موضوعی در اینترنت بوده اید و وارد سایت هایی شده اید که در آن به جای موضوع مورد نظر متن های مشابه “مطالب مورد نظر شما دیگر در این صفحه موجود نمی باشد” یا “متاسفانه برگه شما پیدا نشد” و انواع پیغام هایی که به کاربر اعلام می کند شما نمی توانید مطلب خود را در این صفحه پیدا کنید. خب این اتفاق در سایت های مختلف کاربران را می تواند عصبانی کند چرا که آنها در گوگل موضوع خود را جستجو کرده اند و وارد یک سایتی شده اند که سرکارشان گذاشته است

به همین دلیل چون گوگل می خواهد کاربران خود را راضی نگه دارد و سایت های بی خاصیت را از نتایج جستجو حذف کند این نوع سایت ها را جریمه می کند و در نتایج آن را به سمت پایین هدایت می کند و در عوض سایت های با کیفیت از لحاظ محتوا را به سمت بالا می برد پس اگر جزو چنین سایت هایی هستید حتما به فکر راه حل اصولی باشید تا کاربران و سئو سایت خود را از دست ندهید.

دلایل خطای 404 در وردپرس چیست ؟

اما واقعا دلایل خطای 404 در وردپرس چیست و از کجا باید بفهمیم چه تغییراتی باعث این خطا در سایت ما شده است ؟ خطای 404 در وردپرس به دلایل مختلفی می تواند اتفاق افتاده باشد که سعی می کنیم رایج ترین دلایل آن را باهم بررسی کرده و راه حل ها آن ها را معرفی کنیم در زیر یک لیستی از دلایل رایج برای خطای 404 را لیست کرده ایم :

چگونه خطاهای 404 سایتمان را متوجه شویم ؟

برای پی بردن به خطای 404 و رفع خطای 404 در وردپرس حتما باید سایت خود را در گوگل کنسول ثبت کرده باشید بعد از ثبت سایت در گوگل کنسول تمام خطاهای موجود در سایت شما در پیشخوان گوگل کنسول نمایش داده می شود. اگر هنوز سایت خود را در سرچ کنسول ثبت نکرده اید حتما این کار را انجام دهید و حداقل هفته ای یکبار به آن سر بزنید تا اگر مشکلی در سایت شما وجود داشت آن را حل کنید.

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

برای رفع خطای 404 در وردپرس شما می توانید از چند روش اقدام کنید اگر صفحاتی که خطای 404 دارد را خودتان حذف کرده اید ساده ترین روش برای رفع خطای 404 در وردپرس استفاده از افزونه یواست سئو پرمیوم است این افزونه به شما کمک می کند انواع خطاها در وردپرس را مدیریت کنید.

رفع خطای 404 در وردپرس با افزونه Yoast seo premium

اگر بخواهیم با مثال آموزش رفع خطای 404 در وردپرس را توضیح دهیم فرض کنید ما در سایت خود یک مقاله با لینک kitwp.com/test داریم و قصد داریم آن را از سایت خود حذف کنیم اگر افزونه یواست سئو پرمیوم را داشته باشیم خود افزونه به صورت اتوماتیک از ما سوال می کند که آیا می خواهید مقاله را به صورت دائمی حذف کنید یا قصد ریدایرکت کردن آن به یک صفحه دیگر را دارید اگر با ریدایرکت ها آشنایی ندارید حتما مقاله انواع ریدایرکت ها در وردپرس را مطالعه کنید. اما اگر قبلا یا در هر صورتی صفحه را حذف کرده باشیم بعد از نصب افزونه یواست سئو پرمیوم می توانید مانند تصویر زیر از بخش پیشخوان وردپرس -> سئو -> تغییر مسیر، ریدایرکت های خود را انجام دهید

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

خب همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید برای ریدایرکت کردن صفحه حذف شده به صفحه جدید می توانید نوع ریدایرکت را 301 انتخاب کنید سپس نشان قدیمی خود را که آدرس قدیمی یا kitwp.com/test1 است را وارد کنید سپس در فیلد آدرس، لینک جدید که مثلا kitwp.com/test2 است را وارد کنید تا صفحه قدیمی به صفحه جدید ریدایرکت شود و مشکل خطای 404 سایت شما حل شود.

رفع خطای 404 در وردپرس با تغییر پیوندهای یکتا

راه حل دوم که گاهی می تواند برای رفع خطای 404 در وردپرس بسیار مفید باشد تنظیمات تغییر پیوند یکتا در وردپرس است این راه حل زمانی استفاده می شود که مثلا بعد از تغییر دامنه تمام صفحات سایت شما حتی صفحه اصلی خطای 404 بدهد. برای حل این مشکل می توانید وارد پیشخوان وردپرس شوید و از قسمت تنظیمات وردپرس -> پیوندهای یکتا و از بخش تنظیمات عمومی گزینه نام نوشته را مانند تصویر زیر انتخاب کنید.

تنظیمات پیوند یکتا در وردپرس

رفع خطای 404 در وردپرس با گوگل کنسول

یکی از روش های رفع خطای 404 در وردپرس به صورت دائمی استفاده از گوگل سرچ کنسول است اگر شما یک صفحه ای را حذف کرده اید اما هنوز در سرچ کنسول خطای 404 می دهد یا می خواهید صفحه ای را سریع از نتایج گوگل حذف کنید می توانید مانند تصویر زیر از بخش index پیشخوان گوگل کنسول گزینه Removals را انتخاب کنید. سپس دکمه new request را کلیک کنید تا باکس url برای شما باز شود آدرس لینک خود را طبق درخواست خود وارد کرده و مراحل را دنبال کنید.

حذف url از گوگل کنسول

جمع بندی آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

در این مقاله سعی کردیم آموزش رفع خطای 404 در وردپرس را به صورت خیلی خلاصه توضیح دهیم بنابراین اگر شما نیز چنین خطایی در سرچ کنسول خود مشاهده می کنید می تونید از این مقاله برای رفع خطای 404 در وردپرس خود استفاده کنید البته یکسری روش های دیگر هم برای از بین بردن خطای 404 در وردپرس وجود دارد که تخصصی تر هست و در این مقاله آورده نشده مثلا رفع خطای 404 از طریق فایل htaccess. یکی از این روش ها است.

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 2 امتیاز
خروج از نسخه موبایل