کیت وردپرس

ریدایرکت چیست ؟ آموزش انواع ریدایرکت در وردپرس

آموزش ریدایرکت در وردپرس

ریدایرکت چیست ؟ این سوالی است که می خواهیم در این جلسه به آن بپردازیم ریدایرکت در وردپرس یکی از بحث های مهم سئو به شمار می رود که باید به آن توجه کنید چون اگر به ریدایرکت ها در وردپرس توجه نکنید ممکن است در آینده با خطاهای زیادی مواجه شوید که این خطاها می تواند برای شما دردسر ساز باشد پس یک از بهترین کارها برای مدیران سایت این است که از همین اول سایتشان را تر و تمیز جلو ببرند اگر نمی دانید ریدایرکت در وردپرس چیست و چگونه انجام می شود حتما این مقاله را در سایت کیت وردپرس تا آخر مورد مطالعه قرار دهید تا با نحوه ریدایرکت و انواع آنها در وردپرس آشنا شوید.

ریدایرکت در وردپرس چیست ؟

ریدایرکت از نظر اصطلاح به معنای انتقال کاربر از یک صفحه به صفحه دیگر در سایت است که این کار می تواند به دلایل مختلفی صورت گرفته باشد اگر بخواهیم با یک مثال این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم فرض کنید شما می خواهید وارد آدرس سایت کیت وردپرس شوید زمانی که آدرس www.kitwp.com را در مرورگر خود وارد کنید به صورت خودکار به آدرس kitwp.com ریدایرکت یا انتقال داده می شوید خب در این جا ما صفحه www.kitwp.com را به kitwp.com ریدایرکت کردیم دلیل آن هم سادگی و کوتاهی آدرس سایت است تا کاربران ما بهتر بتوانند نام سایت را به خاطر سپرده و برای مراجعات بعدی راحت تر باشند.

البته این موضوع بسته به نوع ریدایرکت و هدف آن می تواند متفاوت باشد مثلا بعضی موقع شما نیاز دارید یک صفحه محصول قدیمی را به یک صفحه محصول جدید ریدایرکت کنید در اینجا باید محصول قدیمی را حذف کرده و به محصول جدید ریدایرکت 301 کنید تا افرادی که وارد محصل قدیمی می شوند به صورت خودکار به صفحه محصول جدید هدایت شوند شاید بپرسید ریدایرکت 301 چیست ؟ نگران نباشید در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

انواع ریدایرکت چیست ؟ معرفی انواع ریدایرکت ها

در دنیای اینترنت و سئو ما با ریدایرکت های مختلفی سروکار داریم که هر کدام از این ریدایرکت ها برای هدف خاصی استفاده می شوند در واقع ریدایرکت ها به ربات های گوگل می فهماند، آدرسی که به دنبال آن هستند دیگر در این صفحه وجود ندارد که دلیل و انواع ریدایرکت را در پایین لیست کرده و سپس هر کدام را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد

ریدایرکت 301 چیست ؟

ریدایرکت 301 رایج ترین ریدایرکتی است که ما در وردپرس از آن استفاده می کنیم کاربرد آن هم زمانی است که ما می خواهیم یک صفحه قدیمی را برای همیشه به یک صفحه جدید انتقال دهیم و صفحه قبلی را حذف کنیم پس این ریدایرکت به ربات های گوگل می فهماند که دیگر نباید این صفحه را ایندکس کنند و باید کاربران را به صفحه جدید هدایت کند اگر این کار را انجام ندهید صفحه قبلی سایت شما که در گوگل ایندکس شده است حذف می شود و کاربران بعد از ورود به آن با صفحه 404 مواجه می شوند که اگر این مشکل را حل نکنید سئو سایت شما افت خواهد کرد.

ریدایرکت 302 چیست ؟

ریدایرکت 302 زمانی انجام می‌شود که می‌خواهید صفحه ای را بصورت موقت تغییر مسیر دهید. مثلا زمانی قصد دارید آدرس یک صفحه را به دلیل غیر فعال بودن فروش یک محصول به صفحه محصولی دیگر انتقال دهید. پس از گذشت چند ماه می‌خواهید مجدد فروش را فعال کنید و ریدایرکت را حذف خواهید کرد. پس به صورت کلی ریدایرکت 302 موقت است.

ریدایرکت 307 چیست ؟

قبلا فقط ریدایرکت 302 برای تغییر مسیر سایت ها به صورت موقت استفاده می شد اما با نسخه جدید HTTP 1.1، ریدایرکت 307 به عنوان ریدایرکت موقت و معتبر تر جایگزین ریدایرکت 302 شد.

درک ریدایرکت 307 نسبت به ریدایرکت 302 برای ربات های گوگل آسان تر است. تغییر مسیر 307 به موتور های جستجو می گوید صفحه درخواست شده به طور موقت به آدرس دیگری منتقل شده است اما پس از مدتی باز می گردد.

ریدایرکت 410 چیست ؟

یکی از مشکلات اکثر سایت ها خطاهای 404 زیادی در محیط گوگل کنسول آنها هستند اگر برای رفع این خطاها سریع اقدام نکنید ممکن است گوگل شما را جریمه کند و اگر اصلا به آن توجه نکنید و این خطاها بسیار زیاد شود گوگل حتی ممکن است سایت شما را پنالتی کند برای اینکه سایت شما از این نوع خطاها نداشته باشد کافی است ریدایرکت 301 یا 410 انجام دهید. ریدایرکت 410 زمانی استفاده می شود که شما یک مقاله با یک محصول را حذف کرده اید و جایگزین هم نمی خواهید انجام دهید برای اینکه آن مقاله یا محصول برای همیشه از نتایج گوگل حذف شود باید آن را روی خطای 410 تنظیم کنید تا ربات های گوگل هر چه سریع تر آن را از نتایج پاک کنند و کاربران بدون جهت وارد صفحه نشوند.

ریدایرکت 451 چیست ؟

ریدایرکت 451 زمانی استفاده می شود که یک صفحه را به دلایل قانونی حذف کرده باشید مثلا فرض کنید شما یک محصولی داشتید که سازند آن خودتان نبودید ولی آن را در سایت خود به فروش می رساندید بعد از شکایت صاحب اثر باید آن را از سایت خود حذف کنید تا گوگل شما را جریمه نکنند برای حذف می توانید از ریدایرکت 451 استفاده کنید.

چگونه ریدایرکت ها را در وردپرس انجام دهیم

برای انجام ریدایرکت ها از راه های مختلفی می توانید استفاده کنید ولی در این مقاله ساده ترین آن را آموزش خواهیم داد. در واقع ساده ترین روش استفاده از افزونه Yoast SEO Premium معروف است برای انجام ریدایرکت بعد از نصب افزونه وارد بخش سئو شوید و گزینه تغییر مسیر را انتخاب کنید بعد از انتخاب این گزینه تصویری مشابه زیر برای شما ظاهر می شود.

آموزش ریدایرکت در وردپرس
ریدایرکت در یواست سئو

خب همانطور که مشاهده می کنید همه چیز مشخص است یعنی آدرس ها را طبق فیلدها انتخاب کرده و نوع ریدایرکت را از قسمتی که فلش قرمز زدیم تنظیم کنید.

البته اگر از نسخه پرمیوم افزونه یواست سئو استفاده می کنید در حذف کردن مطالب بسیار راحت تر هستید یعنی زمانی که یک پست را از وردپرس حذف می کنید افزونه یواست سئو به شما یک پیغام نمایش می دهد تا نوع ریدایرکت خود را انتخاب کنید.

و در آخر سر شما را دعوت می کنم به دیدن آموزش افزونه یواست سئو پرمیوم و نحوه ریدایرکت کردن در وردپرس

میانگین رتبه : 5/5 😍 تعداد رای : 1 امتیاز
خروج از نسخه موبایل