کیت وردپرس

آموزش طراحی گرافیک سایت با فتوشاپ 2021

آموزش طراحی گرافیک سایت

آموزش طراحی گرافیک سایت یکی از آموزش هایی است که متخصصان طراحی سایت یا افرادی که برای طراحی سایت گرافیک انجام می دهند باید به آن مسلط باشند. ما قبلاً در سایت یک دوره جامع و رایگان تحت آموزش طراحی سایت با فتوشاپ منتشر کردیم و در این دوره یاد گرفتیم چگونه یک سایت را به همراه تمام صفحات مهم آن در فتوشاپ طراحی کنیم و در نهایت طرح موردنظر را به مشتری تحویل دهیم.

در این مقاله قصد داریم آموزش طراحی گرافیک سایت را به صورت خلاصه بررسی کنیم و موضوعات مهم آن را عنوان کنیم بنابراین تا آخر این مقاله همراه سایت کیت وردپرس باشید.

آموزش طراحی گرافیک سایت با فتوشاپ

طراحی گرافیک سایت چیست؟

اگر کمی از گذشته کامپیوتر و وب اطلاع داشته باشید حتماً در جریان هستید که در قدیم الایام چیزی به عنوان گرافیک و زیبایی ظاهری نداشتیم و همین که سیستم به درستی کار می کرد خداروشکر می کردیم به همین دلیل فقط افراد بسیار حرفه ای و متخصص می تونستند از اینترنت و کامپیوتر استفاده کنند.

اما با وجود پیشرفت تکنولوژی و ساده تر شدن کارها گرافیک سایت و نرم افزارهای کامپیوتر از اهمیت زیادی برخوردار شد و امروزه شاهد سایت های بسیار جذاب و خیره کننده هستیم که در حال متحول کردن فضای وب و سایت ها هستند.

بنابراین قبل از شروع طراحی سایت با کدنویسی یا آموزش طراحی سایت باید با گرافیک آشنایی اولیه داشته باشیم تا اگر طراحی به شما داده شد به راحتی بتونید طراحی سایت خود را از روی آن کدنویسی کنید. گذشته از این موضوع شما باید طرح یا گرافیکی، برای یک سایت طراحی کنید تا از رابط کاربری مناسبی برخوردار باشد و روانشناسی رنگ ها تا حدودی در سایت رعایت شده باشد.

طراحی سایت و طراح گرافیک

تفاوت طراحی سایت و طراحی گرافیک سایت

این روزها شاید طراح سایت زیاد پیدا کنید اما تعداد افرادی که به هردو این دو مسلط باشد قطعاً کمتر است چرا که بسیاری از طراحان سایت یا از طرح های دیگران کپی می کنند یا بدون اهمیت دادن به ظاهر گرافیکی وبسایت آن سایت را کدنویسی می کنند.

طراحی سایت یعنی شما یک سایت را با زبان های html, css, javascript و یکی از زبان های برنامه نویسی مثل php کدنویسی کنید. اما طراحی گرافیک سایت یعنی با یک نرم افزار گرافیکی مانند فتوشاپ، adobe XD و فیگما وبسایت موردنظر را به صورت تصویری طراحی کنید و سپس آن را به طراح سایت بدهید یا خودتان وارد فاز کدنویسی شوید و از روی طرح تصویری شروع به کدنویسی کنید.

آموزش طراحی گرافیک سایت با فتوشاپ

همانطور که در بالا اشاره شد ما برای طراحی گرافیک سایت نرم افزارهای مختلفی داریم اما یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی، فتوشاپ است که همه شماها با آن آشنایی دارید. فتوشاپ نرم افزار فوق العاده و بی نظیری است که هر طرح تصویری و گرافیکی را می شود با آن پیاده سازی کرد.

اگر شما در حوزه طراحی سایت فعالیت می کنید یا به آن علاقه دارید پیشنهاد میکنم آموزش طراحی گرافیک سایت با فتوشاپ را حتماً یاد بگیرید. خوشبختانه ما قبلاً در سایت آموزشی طراحی سایت با فتوشاپ را به صورت رایگان آماده کردیم تا عزیزان علاقه مند بتوانند از آن استفاده کنند.

فاکتورهای مهم در آموزش طراحی گرافیک سایت

اگر قصد دارید طرح های چشم نواز و زیبایی طراحی کنید باید برای طراحی گرافیک سایت فاکتورهای مهم آن را رعایت کنید و اصول طراحی گرافیک سایت را به خوبی درک کنید مثلاً در ادامه آموزش طراحی گرافیک سایت یکسری نکات مهم رو لیست می کنیم که کمک بسیاری در حرفه ای شدن ظاهر سایت شما می کند.

اگر بخواهیم همه موارد بالا رو به صورت خلاصه توضیح دهیم منظورمان از رنگبندی یعنی از رنگ های همیشه جیغ استفاده نکنید یا در یک صفحه از 300 رنگ مختلف استفاده نکنید. برای چیدمان المان ها کنار همدیگر ترازبندی را رعایت کنید و سعی کنید طرحتان همیشه یکدست باشد.

در طراحی تعادل را برقرار کنید و هرگز از سایه دادن، گرد کردن و… زیاده روی نکنید همچنین کنتراست و در نظر گرفتن تجربه کاربری(UX) می تواند زیبایی گرافیک سایت شما را چندبرابر کند.

Ui و Ux چیست و چقدر در سایت اهمیت دارد؟

امروزه برای طراحی گرافیک سایت باید به نکات زیادی توجه کرد و دوران بزن درو یک سایت تقریباً تمام شده یعنی شما باید در طرحی که پیاده سازی می کنید UX, UI را رعایت کنید اگر نمی دونید این دو چیست توضیحات ادامه را مطالعه کنید

چگونه طراح گرافیک سایت حرفه ای شویم؟

در ادامه آموزش طراحی گرافیک سایت برای اینکه طراح گرافیک سایت عالی شوید علاوه بر اینکه باید تمرین زیاد کنید و آموزش طراحی گرافیک سایت بگذرونید باید طرح های زیادی ببینید.

شاید فکر کنید برای طراحی گرافیک سایت باید فقط آموزش ببینید و تمرین کنید اما این فقط بخشی از کار است و برای اینکه ذهن شما خلاق شود و بتونید طرح های منحصر به فردی برای سایت های مختلف بزنید باید طرح های زیادی ببینید تا چشم شما به طرح های مختلف عادت کند.

برای اینکار می تونید سراغ سایت های گرافیک و تصویری dribbble, behance, pngtree و… بروید و طرح های مختلف رو مشاهده کنید چرا که تنها در صورتی می تونید طرح های متفاوتی بزنید که طرح های متفاوت زیادی دیده باشید.

هر طراح سایتی باید طراح گرافیک هم باشد؟

پاسخ به این سوال قطعاً خیر است. چرا که متخصصان طراح سایت نیازی به دانستن گرافیک به صورت حرفه ای ندارند چون حوزه گرافیک دنیای بزرگی برای خودش دارد و اگر بخواهید گرافیک را به خوبی یاد بگیرید از طراحی سایت فاصله زیادی می گیرید بنابراین برای طراحان سایت در حد گذروندن آموزش طراحی گرافیک سایت با فتوشاپ کافی است.

آموزش طراحی گرافیک سایت با فتوشاپ 2021

برای شرکت در دوره آموزش طراحی گرافیک سایت با فتوشاپ 2021 به صورت رایگان روی دکمه زیر کلیک کنید.

جمع بندی آموزش طراحی گرافیک سایت

در این مقاله به صورت خلاصه به آموزش طراحی گرافیک سایت پرداختیم و موضوعات مهم آن را باهم بررسی کردیم برای یادگیری طراحی گرافیک سایت پیشنهاد میکنم حتماً در دوره آموزش طراحی سایت با فتوشاپ رایگان سایت کیت وردپرس شرکت کنید.

هر سوالی در مورد آموزش طراحی گرافیک سایت داشتید در بخش نظرات مطرح کنید.

اگه برات مفید بود به این مقاله امتیاز بده 🙂
خروج از نسخه موبایل